۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

عشق آباد

در موزه قالی بودیم قالیچه ایی را به ما نشان دادند که هر دو طرفش بافته شده بود با نقشی جداگانه و متفاوت خیلی تعجب کردم !!
بعد از اینکه بازدید تمام شد به قصد پرداخت وجه رفتیم پیش خانمی که تا ما رو دید گفت شما ایرانی هستید و باید مبلغ.....$ (مبلغ گزاف) پرداخت کنید ...
من خندیدم و سعی کردم یک جوری با خانم کنار بیام اما مرغ خانمه یک پا داشت . میزبان ما سعی کرد مبلغ رو خودش پرداخت کنه اما آقای ما اجازه نداد و خودش پرداخت اما مسئله اینجاست که چرا من که به عنوان توریست به همچین جایی میرم باید مبلغی به این زیادی بدم و پشت دستم رو داغ کنم که دیگه نرم و برای همه تعریف کنم که "نکنه برید قلان جا که پشیمون میشید واینجوریاست!!" و میزبان ما هم شرمنده از اینکه ما رو به این موزه هدایت کرده بشه ؟
بچه های ما شنیده بودند که در شهر عشق آباد جایی برای اسکیت روی یخ وجود داره به نام "بوزلی کوشک" و بسیار علاقمند بودند که ببینند . با دوستان قرار گذاشته و ساعت 3 بعد از ظهر به بوزلی کوشک رفتیم بلیت گرفتیم و کفشهای مخصوص را هم کرایه کردیم.گفتند منتظر باشید که ساعت 4 شروع می شود ...! یک ساعتی باید منتظر میشدیم گفتیم برویم داخل و این یک ساعت را با عکس انداختن بگذرانیم اما نگهبان جلوی ما را گرفت و گفت "برای این کار باید نفری یک منات بپردازید... !" خلاصه داخل کوشک شدیم و مشغول گرفتن عکس و فیلم در محیطی سرد و یخی ! این سرما ابتدا ی بسیار دلچسب آمد چون بیرون بی نهایت گرم بود اما این لذت فقط 20 دقیقه طول ... بالاخره ساعت 4 درها باز شد و بچه ها داخل محل مخصوص شدند فکر میکردم برای بچه های من سخت خواهد بود و احتمالا زمین خوردن روی یخ را هم تجربه خواهند کرد ... اما اینطور نشد و بسیار خوب شروع به سر خوردن روی یخ کردند بعد از 4دقیقه سرما به مغز استخوانم رسید دیگر هیچ جوری نمی شد سرما را تحمل کرد شروع کردم به راه رفتن اما نه ....داشتم یخ میزدم به بچه ها اشاره رکدم که ما بیرون منتظر هستیم و بیرون رفتم ... هیچ فکر نمیکردم وسط تابستان گرما اینقدر دلچسب باشد :) بعد از اینکه کمی یخهایم آب شد با خودم فکر کردم در جایی مثل عشق آباد که وسط بیابان است و هوایی گرم و خشک دارد ساختن جایی مثل بوزلی کوشک عجب فکر بکری بوده ...!!!
( در ضمن هر کاری میکنم نمیتونم عکس بذارم در اولین فرصت که مشکل بر طرف شد عکسها را خواهم گذاشت)

۴ نظر:

اغلن گفت...

عجب! آره اون‌ها یه نموره اخلاق گند دارن که معلوم نیست واسه چیه! ولی در مورد فرش فکر کنم بیارزه.

تمیم گفت...

من هم این فرق گذاری بین خویش و بیگانه را شنیده بودم.
به نظرم بهتره ما هم در موردشان مقابله به مثل کنیم تا به عیب کردارشان پی ببرند.
حتما عکسهای قشنگی را شاهد خواهیم بود.

هاتیجا... گفت...

سلام.با اینکه قبلا هم خونده بودم بازم برام جالب بود.عکسهارو حتما باید ببینیم.

ظهری گفت...

سلام سسلی داغلار
مراتب بازدید خوب تصیف شده اند

مخصوصا سرما به آن شدیدی که شما توصیف کرده اید در فصل تابستان تصورش مشکل است